Thursday 8 August 2019

Sekarang

  4 tahun berlalu waktunya, sejak dari kali terakhir aku tulis disini. 4 tahun berlalu merubah banyak tentang pendapat, idea, permahaman aku tentang bagaimana dunia ni sepatutnya berfungsi. Alhamdulillah 4 tahun ni hidup aku kearah yang lebih baik yang aku dahulumya angankan dan tak punya idea untuk bagaimana hendak realitikan angan ini. Tapi itulah seperti aku hanyut disebatang sungai yang aku tak cuba untuk melawan arus sungai itu. Aku biarkan segalanya berlaku untuk aku. Yang akhirnya membawa aku kesini. Takdir. Barangkali itulah jawapan untuk apa yang aku tak rancang secara teliti apa yang akan berlaku kat hidup aku 4 tahun dahulu. Entahlah mungkin dengar seperti sembrono, tapi itulah kehidupan. Perkara yang terburuk berlaku dalam hidup aku sekadar tanda koma sebelum permulaan ayat baru yang membawa aku ke tempat yang lebih baik. Nikmatilah hidup ni. Setiap nafas. Setiap saat. Jangan siakan dengan kau menyesal apa yang telah sudah.

No comments:

Post a Comment